Ordförande har ordet

pelle ordforandeBästa teatervänner!

Efter en fantastisk vårsäsong, med besök av bl. a. Marika Carlsson och Jonas Gardell, laddar vi nu inför hösten. Vi presenterar ett mycket digert program med fjorton teaterföreställningar på Stadsteatern och Eric Uggla, samt elva visningar på Digitala Studion. Vi har fått förmånen att presentera GöteborgsOperans Orkester med 87 musiker på Stadsteatern som höstens första publikmagnet. Sedan fortsätter det med operaföreställningar, nycirkus, ”grön” produktion, clowner, Schtunkare och Al Pitcher. Dessutom lite musikal och revy. Reservera sedan särskilt den 8 november för Martin Stenmarcks ”Syskonkärlek, räkna med bråk”!

Metropolitan och National Theatre blandas med Electric Banana Band och Dracula från Kungliga Operan i Stockholm på Digitala Studion. Bolsjojteatern i Moskva presenterar Nötknäpparen, och sist men inte minst återkommer den traditionella Nyårskonserten från Berlin. Metropolitans ”Tosca” den 27 januari 2018 ingår också i höstens program.

I vår strävan att förbättra verksamheten enligt medlemmarnas önskemål har nu abonnemangen ersatts av våra ”Smart”-biljetter. Bättre och enklare prissättning. Mer information på hemsidan. Möjligheten att mixa scen- och Digitala Studion-föreställningar för billigare biljetter fortsätter. Förutsättningarna är nu att man väljer minst fyra föreställningar (1 + 3, eller omvänt, alternativt 2 + 2) och erhåller ”Smartpris” på samtliga. Under säsongen kan de som valt Smart-biljetter även köpa fler till samma pris.

Här kan du se hur mycket du kan spara genom att bli medlem och vara ”Smart”. Ett scenpass gäller ett år och kostar endast 150 kronor och ger vinst redan efter två föreställningar. Se även information i slutet av detta program. Och – glöm inte anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att meddela oss din mail-adress!

Vi ses i Kulturhuset och Eric Uggla!

Pelle Granbom
Riksteatern Skövde, arrangören som erbjuder professionell scenkonst – något för alla

hostens program
Höstens program»