Ordförande har ordet

Bästa teatervänner!
Höstsäsongen är över. Nu väntar en ny och spännande vårsäsong!
Nio föreställningar i någon av våra teatersalonger, en bygdegårdshistoria samt sju digitala visningar. Vi börjar redan i slutet av januari med ett Riksteater-drama, ”Jag är en annan nu”. Fortsätter med Riksteaterns jubileumsversion av ”Väckarklocka”. Sedan återkommer de oefterhärmliga Schtunkarna med ett nyskrivet teaterspel. Världsdramatiken åskådliggörs av Paula Ternström och Thomas Hedengran. ”Vindarnas möte” bjuder på mängder av olika flöjter. Malmö Opera återkommer, nu med en nyskriven musikal. Nycirkus i världsklass från Australien visas i april då även en berättelse från Sveriges djupaste skogar, ”Nationalparken” avslutar säsongen.

Digitala Studion innehåller flera föreställningar från Metropolitan. ”Carmen” i februari, ”Regementets dotter” och ”Valkyrian” i mars. ”Karmelitsystrarna” visas i maj. National Theatre tar upp en galen kung som heter George. Ytterligare några nummer kommer att komplettera utbudet men är i skrivande stund inte klara. Håll koll på vår hemsida före Smart-beställning!

I vår strävan att förbättra verksamheten enligt medlemmarnas önskemål har abonnemangen ersatts av våra ”Smart”-biljetter. Bättre och enklare prissättning. Mer information på hemsidan. Möjligheten att mixa teater- och Digitala Studion-föreställningar för billigare biljetter fortsätter. Förutsättningarna är att man väljer minst tre föreställningar, teater och/eller Digitalt och erhåller ”Smart-pris” på samtliga. Under säsongen kan de som valt Smart-biljetter även köpa fler till samma pris.
Här kan du se se hur mycket du kan spara genom att bli medlem och vara ”Smart”. Ett scenpass kostar endast 150 kronor och ger vinst redan efter två föreställningar. Se även information i slutet av detta program.
Och – glöm inte anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att meddela oss din mail-adress!

Vi ses i Kulturhuset!

Pelle Granbom
Riksteatern Skövde, arrangören som erbjuder professionell scenkonst – något för alla