Ordförande har ordet

Bästa teatervänner!
En ny och spännande höstsäsong ligger framför oss!

På våra scener bjuder vi på nio skiftande föreställningar samt på Digitala Studion nio visningar. Vi börjar hösten på samma sätt som vi gjort de senaste åren med en symfonisk orkesterkonsert tillsammans Göteborgsoperans orkester! I år får vi höra Mozart, Weber och Beethoven. Sedan följer Cirkus Cirkör med Bloom. Riksteatern visar en tyst version av Peter Pan som familjeföreställning. Özz och Måns kommer tillbaka till Skövde med sin version av Världshistorien. Malmö Opera och Rickard Söderberg bjuder på allsång och Svante möter Beppe. I november skulle Riksteatern ha visat Allt som är värt som rumsteater i Valhall. På grund av ombyggnaden av kulturhustorget är detta inte möjligt så föreställningen ges istället på Kulturfabriken.

De digitala visningarna börjar med en livesändning av Västanå Teaters uppsättning av Eddan. Den följs av National Theatre/Noël Coward Theatres All about Eve. Därefter fyra Metropolitanoperor och en Arg änka från Finland i samarbete med Riksteatern. Givetvis avslutar vi året med nyårskonserten från Berlin. I höstens program ingår även av Smartbokningsskäl Metropolitans Wozzek och Bolsjojbalettens föreställning av Giselle i januari 2020.

Abonnemangen har, som vi tidigare meddelat ersatts av våra ”Smart”-biljetter. Bättre och enklare prissättning. Mer information på hemsidan. Möjligheten att mixa teater- och Digitala Studion-föreställningar för billigare biljetter fortsätter. Förutsättningarna är att man väljer minst tre föreställningar, teater och/eller Digitalt och erhåller ”Smart-pris” på samtliga. Under säsongen kan de som valt Smart-biljetter även köpa fler till samma pris.
Här hittar du mer information om teaterhösten i Skövde och föreningens verksamhet. Där kan du även se hur mycket du kan spara genom att bli medlem och vara ”Smart”. Ett scenpass kostar endast 150 kronor och ger vinst redan efter två föreställningar.

Och – glöm inte anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att meddela oss din mail-adress!

Vi ses i Kulturhuset och Kulturfabriken!

Pelle Granbom
Riksteatern Skövde, arrangören som erbjuder professionell scenkonst – något för alla

Öppet
Lördag kl 13-16