Ordförande har ordet

En fin höstsäsong är över. Nu kommer en ny och spännande vårsäsong!

Sju föreställningar i någon av våra teatersalonger, en bygdegårdshistoria, en ”vandrande” föreställning samt tio digitala visningar. Vi börjar redan i slutet av januari med våra vänner Schtunkarna, som kommer med det hittills bästa i sammandrag. Vi fortsätter med ”Tralala-om helvetet vi kallar livet” med Lars Classon och Ola Hedén i Kulturfabriken. Dit kommer även Caroline Wennergren med sin docka Leroy.

I mars samarbetar vi med Teatervännerna i Skaraborg på Göteborgsoperan med föreställningen ”En jävla röst” som handlar om Ester Blenda Nordström. I Bergs bygdegård presenterar vi och bygdegårdsföreningen ”Selma och Lagårdsanna”. Riksteatern kommer med ”Man får väl ställa upp”, en komedi av Adde Malmberg. Internationell nycirkus i världsklass, ”Fauna” med artister utbildade vid Dans- och Cirkushögskolan i
Stockholm visas i april då även en berättelse från Finland, ”Gabriel” kommer på besök liksom ”Kartan över oss” den vandrande föreställningen, som avslutar säsongen. Digitala Studion innehåller flera föreställningar från Metropolitan. ”Wozzeck” i januari, ”Porgy and Bess” och ”Agrippina” i februari. ”Den flygande holländaren” i mars. ”Tosca” i april. ”Maria Stuarda” i maj. Insprängt däremellan kommer tre baletter från Bolsjoj samt ”La Traviata” från Stockholmsoperan.

I vår strävan att förbättra verksamheten enligt medlemmarnas önskemål har abonnemangen ersatts av våra ”Smart”-biljetter. Bättre och enklare prissättning. Mer information på hemsidan. Möjligheten att mixa teater- och Digitala Studion-föreställningar för billigare biljetter fortsätter. Förutsättningarna är att man väljer minst tre föreställningar, teater och /eller Digitalt och erhåller ”Smart-pris” på samtliga. Under säsongen kan de som valt Smart-biljetter även köpa fler till samma pris. Vår satsning på ungdomsbiljetter fortsätter även under våren! Observera också att numera ingår garderobsavgiften på stadsteatern som går till Lions i biljettpriset. även se hur mycket du kan spara genom att bli medlem och vara ”Smart”. Ett scenpass kostar endast 160 kronor och ger vinst redan efter två föreställningar. Se även information i slutet av detta program. Och – glöm inte anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att meddela oss din mail-adress!

Vi ses i Kulturhuset, Kulturfabriken, Bergs Bygdegård och på Eric Uggla!

Pelle Granbom
Riksteatern Skövde, arrangören som erbjuder professionell scenkonst – något för alla

Öppet

Mån – tors kl 11 – 13, 14 – 19,
Fre 11 – 13, 14 – 18,
Lör- och söndagar kl 13 – 16

Regionens Hus på Stationsgatan 3B.

Helgfria vardagar 10-16,
Röda dagar och helger stängt from 23 dec-6 jan.
Söndag stängt